در آستارا ویلا اجاره کنید

ساخت وبلاگ

ویلا لا روتوندا یک ویلای دوره رنسانس در خارج از ویچنزا در شمال ایتالیا است که توسط معمار ایتالیایی رنسانس آندریا پالادیو طراحی شده است. نام صحیح این ویلا ویلا آلمریکو کاپرا والمارانا است، اما با نام های «لا روتوندا»، «ویلا روتوندا»، «ویلا کاپرا» و «ویلا آلمریکو کاپرا» نیز شناخته می شود. نام کاپرا از برادران کاپرا گرفته شده است که پس از واگذاری آن به آنها در سال 1592 ساختمان را تکمیل کردند. همراه با سایر آثار پالادیو، این ساختمان به عنوان بخشی از میراث جهانی "شهر ویچنزا و ویلاهای پالادیانی" حفظ شده است. ونتو".

الهام گرفتن
در سال 1565، یک کشیش، پائولو آلمریکو، پس از بازنشستگی از واتیکان (به عنوان referendario apostolico پاپ پیوس چهارم و پس از آن پیوس پنجم)، تصمیم گرفت به شهر خود ویچنزا در حومه ونیزی بازگردد و خانه ای روستایی بسازد. این خانه که بعدها به نام «لا روتوندا» شناخته شد، قرار بود یکی از شناخته‌شده‌ترین میراث پالادیو به دنیای معماری باشد. ویلا کاپرا ممکن است الهام بخش هزار ساختمان بعدی باشد، اما این ویلا خود از پانتئون در رم الهام گرفته شده است.

طرح
محل انتخاب شده بالای تپه ای درست خارج از شهر ویچنزا بود. برخلاف برخی دیگر از ویلاهای پالادیای ونتو، ساختمان از ابتدا برای گنجاندن یک مزرعه کار طراحی نشده بود. این ساختمان پیچیده برای مکانی طراحی شده بود که در اصطلاح مدرن «حومه شهر» بود. پالادیو این ساختمان را به‌جای ویلا، به‌عنوان «پالازو» طبقه‌بندی کرد.

  امکانات ویلاهای اجاره ای النگدره گرگان


طرح پالادیو از ویلا لا روتوندا در I quattro libri dell'architettura، 1570
این طرح برای ساختمانی کاملا متقارن با پلان مربع با چهار نما است که هر یک دارای یک رواق برآمده است. کل در دایره ای خیالی قرار دارد که هر گوشه از ساختمان و مراکز رواق ها را لمس می کند.

نام لا روتوندا به سالن مدور مرکزی با گنبد آن اشاره دارد. توصیف ویلا، به عنوان یک کل، به عنوان یک روتوندا از نظر فنی نادرست است، زیرا ساختمان دایره ای نیست، بلکه تقاطع یک مربع با یک صلیب است. هر رواق دارای پله هایی است که به سمت آن منتهی می شود و از طریق یک کابینت یا راهرو کوچک به تالار مرکزی گنبدی شکل مدور باز می شود. این اتاق و همه اتاق های دیگر با دقت ریاضی مطابق با قوانین معماری خود پالادیو که در I quattro libri dell'architettura منتشر شده بود، تناسب داشتند.[1] فضاهای کاری برای خادمان ویلا در سطح پایینی در زیر طبقه اول مخفی شده است که از طریق راه پله هایی که در داخل دیوارهای تالار مرکزی پنهان شده است، دسترسی به آن وجود دارد.[2]

این طرح منعکس کننده ارزش های اومانیستی معماری رنسانس بود. برای اینکه هر اتاق مقداری خورشید داشته باشد، طرح 45 درجه از هر نقطه اصلی قطب نما چرخیده شد. هر یک از چهار رواق دارای سکوهایی است که توسط مجسمه های خدایان کلاسیک تزئین شده است. پایه ها هر کدام توسط شش ستون یونی پشتیبانی می شدند. هر رواق با یک پنجره واحد احاطه شده بود. تمام اتاق های اصلی در طبقه دوم یا نوبل پیانو بودند.

ساخت و ساز در سال 1567 آغاز شد. نه پالادیو و نه مالک، پائولو آلمریکو، قرار نبود تکمیل ویلا را ببینند. پالادیو در سال 1580 درگذشت و معمار دوم، وینچنزو اسکاموزی، توسط مالکان جدید برای نظارت بر تکمیل استخدام شد. یکی از تغییرات عمده ای که در طرح اولیه ایجاد کرد، اصلاح سالن مرکزی دو طبقه بود.


فضای داخلی روتوندا
پالادیو قصد داشت آن را با یک گنبد نیمه دایره بلند پوشانده شود، اما اسکاموزی گنبدی پایین تر با چشمی (که در نظر گرفته شده است به سمت آسمان باز شود) با الهام از پانتئون در رم طراحی کرد. گنبد در نهایت با یک گنبد تکمیل شد.

foroughsky...
ما را در سایت foroughsky دنبال می کنید

برچسب : اجاره ویلا, نویسنده : forough foroughsky بازدید : 90 تاريخ : يکشنبه 28 اسفند 1401 ساعت: 14:27